Elm.Scan 327

Stedet for info og spørgsmål omkring OBDLink ElmScan Elm327 OBD samt software for disse incl ScanMaster og ScanXL mv
Besvar
Anders
Indlæg: 1
Tilmeldt: 05 jun 2009, 08:18

Elm.Scan 327

Indlæg af Anders »

hej igen jeg har bruge for lidt hjælp..... jeg har købet en Elm-Scanner
ElmScan327 OBD Fejlkodelæser + Scanmaster Orignal (1403) 1 stk. ElmScan 327 USB (Made in USA) (1100)

men den kan kun læse fejl ud på motorer og vil os godt have ESP/Arbag på samme tid hvad skal jeg mere have

håber i kan hjælp mig
Brugeravatar
Pierre
Administrator
Indlæg: 628
Tilmeldt: 18 jun 2008, 17:42
Kontakt:

Re: Elm.Scan 327

Indlæg af Pierre »

Hej Anders

Beklager lidt sent svar har været lidt hængt op i det sidste.

Uanset
En ElmScanner er en motor scanner da den benytter Eobd samt OBD data fra bilens motorstyring.
Dette system blev oprindeligt udviklet til at holde øje med om bilerne forurener for meget og give besked til føren ved at tænde den gule motorlampe.
Ud over dette giver systemet mulighed for at udlæse grunden til fejlen de såkaldte fejlkoder med scanmaster kan du vælge både de "generelle koder" (generic) samt de bil fabrikant specifikke somfabrikken selv bestemmer betydningen af.
Herudover kan de live data bilen leverer gennem de 48 tilgængelige kanaler (pids mener jeg de kaldes) benyttes til analyse af dataene til fejlfinding men også til mere sekundære funktioner som overvågning af brændstof økonomi samt udmåling af 0-100 accelaration (eller andet interval) eller direkte effekt måling.

Det er desværre ikke muligt i øjeblikket at udlæse data fra andre systemer med ElmScanneren (med ford som eneste undtagelse) Jeg har efter spurgt det hos VG soft men der er ikke noget på programmet endnu - sorry. Men hvis man vælger ikke Eobd kompatible Opel Og Alfa i den første vindue i bunden (ie modeller fra før 2001) kan man herinde se at der er lavet plads til at vælge mellem forskellige ECU typer så måske det kommer engang i fremtiden.


Mvh

Pierre

www.nic-tec.com
Mvh

Pierre

www.nic-tec.com
Besvar